ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺟﺴﻢ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﺎﻣﻐﻀﮧ ﮔﻮﺷﺖ ﮨﮯ ﺟﻮﺍﮔﺮ ﭨﮭﯿﮏ ﺭﮨﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮﺟﺴﻢ ﮐﮯ ﺳﺎﺭﮮ ﺍﻋﻀﺎﺀﮐﯽ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩﮔﯽ ﭨﮭﯿﮏ ﺭﮨﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺍﮔﺮﻭﮦ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎﮨﮯ ﺗﻮ ﺟﺴﻢ ﮐﯽ ﺳﺎﺭﯼ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩﮔﯽ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺘﺎﺛﺮ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ۔ﯾﮧ ﻣﻐﻀﮧ ﮔﻮﺷﺖ ﺩﻝ ﮨﮯ ۔ﺩﻝ ﺻﺤﺘﻤﻨﺪ ﺑﮭﯽ ﺭﮨﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺑﯿﻤﺎﺭﺑﮭﯽ ﭘﮍﺗﺎ ﮨﮯ ۔ﺩﻝ ﮐﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﺎﮞﺒﮭﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻃﺮﺡ ﮐﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ،ﺩﻝ ﮐﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﻮﮞﻤﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮨﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﻨﺪﮮ ﮐﮯ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺑﺮﺑﺎﺩ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ،ﺍﺱ ﮐﯽ ﺳﺎﺭﯼ ﻣﺤﻨﺖ ﭘﺮ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﮭﺮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺍﻟﻠﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻧﺎﺭﺍ ﺽ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ۔ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮﺍﭘﻨﯽ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﮩﺖ ﮈﺭﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮧ ﮨﻮ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﯼ ﺍﻣﺖ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ۔ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍُﺱ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮐﻮ ﺩﺟﺎﻝ ﮐﮯ ﻓﺘﻨﮯ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺧﻄﺮﻧﺎ ﮎ ﻗﺮﺍﺭﺩﯾﺎﮨﮯ ۔ﺁﭖ ﺳﻮﭼﺘﮯ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﯾﮧ ﮐﻮﻧﺴﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮨﮯ ؟ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺳﻨﺌﯿﮯ :
ﻣﺴﻨﺪ ﺍﺣﻤﺪﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ،ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺳﻌﯿﺪﺧﺪﺭﯼ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ،ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﭘﺎﺱ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ ،ﮨﻢ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﯿﮟ ﺩﺟﺎﻝ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ، ﺗﻮﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﮐﯿﺎﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﻭﮦ ﺑﺎﺕ ﻧﮧ ﺑﺘﺎﺅﮞ ﺟﻮ ﺩﺟﺎﻝ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺑﮭﯿﺎﻧﮏ ﺍﻭﺭﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﮨﮯ ؟ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ : ﮨﺎﮞ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮩﯿﮟ ،ﺿﺮﻭﺭ ﺑﺘﺎﺋﯿﮯ ؟ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﯾﮧ ﺷﺮﮎ ﺧﻔﯽ ﮨﮯ ۔ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ : ﺷﺮﮎ ﺧﻔﯽ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ؟ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ :
ﯾﻘﻮﻡ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﻓﯿﺼﻠﯽ ﻓﯿﺰﯾﻦ ﺻﻼﺗﮧ ﻟﻤﺎ ﯾﺮﯼ ﻣﻦ ﻧﻈﺮ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﺍﻟﯿﮧ
” ﺍﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺭﮨﺎ ﮨﻮﺍﻭﺭﮐﻮﺋﯽ ﺍﺳﮯ ﺩﯾﮑﮫ ﺭﮨﺎ ﮨﻮ،ﺗﻮ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﭼﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﻟﮕﮯ “ ۔
ﮐﯿﻮﮞ؟ ﺗﺎﮐﮧ ﺍُﺱ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﯽ ﻧﻈﺮﻣﯿﮟ ﺍُﺱ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﺑﯿﭩﮫ ﺟﺎﺋﮯ ،ﯾﮩﯽ ﻭﮦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ .… ﺭﯾﺎﮨﮯ ،ﺩﮐﮭﻼﻭﺍ ﮨﮯ،ﻧﻤﻮﺩﻭﻧﻤﺎﺋﺶ ﮨﮯ، ﺍﺧﻼﺹ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﻝ ﮐﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﺮﻟﯿﺎﺟﺎﺋﮯ ،ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺻﺮﻑ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﺮﮮ ۔ﺍُﺱ ﮐﮯ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺭﯾﺎ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﻮ ﺍﺱ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﺑﺠﺎﻻﯾﺎﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﻟﻮﮒ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ ﺗﻮ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﯾﮟ ۔
ﺭﯾﺎ ﺳﮯ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺑﺮﺑﺎﺩﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﻗﺒﻮﻟﯿﺖ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺷﺮﻃﯿﮟ ﮨﯿﮟ ۔ﭘﮩﻠﯽ ﺷﺮﻁ ﻋﻤﻞ ﺧﺎﻟﺺ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﯾﺎﮔﯿﺎﮨﻮ۔ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺷﺮﻁ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﭘﺎﯾﺎﮨﻮ۔ ﺍﮔﺮ ﻋﻤﻞ ﺧﺎﻟﺺ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺍﻭﺭﺍﮔﺮ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺧﺎﻟﺺ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻧﮩﯿﮟ ،ﺍُﺱ ﻣﯿﮞﺸﺮﮎ ﺁﮔﯿﺎ،ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﯼ ﺁﮔﺌﯽ ﺗﻮﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ۔ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ :
ﻓﻤﻦ ﮐﺎ ﻥ ﯾﺮﺟﻮﻟﻘﺎﺀﺭﺑﮧ ﻓﻠﯿﻌﻤﻞ ﻋﻤﻼ ﺻﺎﻟﺤﺎ ﻭﻻﯾﺸﺮﮎ ﺑﻌﺒﺎﺩﺓ ﺭﺑﮧ ﺍﺣﺪﺍ
” ﺟﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺭﺏ ﺳﮯ ﻣﻠﻨﮯ ﮐﯽ ﺍﻣﯿﺪ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮﺍﺳﮯ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﻧﯿﮏ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭﺍﭘﻨﮯ ﺭﺏ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﺷﺮﯾﮏ ﻧﮧ ﮐﺮﮮ ۔ “
ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﮐﺜﯿﺮ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﮐﮯ ﺿﻤﻦ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻗﺒﻮﻟﯿﺖ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﯽ ﺩﻭﺷﺮﻃﯿﮟ ﺑﺘﺎﺋﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﺧﻼﺹ ﺍﻭﺭﻣﺘﺎﺑﻌﺖ ۔
ﺍﺏ ﺁ ﭖ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﺮﯾﮟ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ ﻧﯿﮑﯽ ﮐﮯ ﮐﺎﻣﻮﮞﻤﯿﮟ ﺧﺮﭺ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ،ﺭﺷﺘﮯ ﺩﺍﺭﻭﮞ ﮐﺎ ﺧﯿﺎﻝ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ،ﻣﺎﮞ ﺑﺎﭖ ﺍﻭﺭﺳﺴﺮﺍﻝ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﭘﻮﺭﯼ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ۔ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻟﻮﮒ ﯾﮧ ﮐﺎﻡ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮﺍﺱ ﮐﯽ ﺳﺘﺎﺋﺶ ﮐﺮﯾﮟ ﺗﻮ ﺧﯿﺮ ﮐﮯ ﯾﮧ ﻭﮦ ﺳﺎﺭﮮ ﮐﺎﻡ ﺑﺮﺑﺎﺩ ﮨﻮﮔﺌﮯ ۔ﺍﺳﮯ ﺍﺗﻨﯽ ﻣﺤﻨﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎﮐﻮﺋﯽ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﻧﮧ ﮨﻮﺳﮑﺎ .… ﻭﻗﺘﯽ ﻃﻮﺭﭘﺮﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﮯ ﭼﻨﺪﮐﻠﻤﺎﺕ ﺳﻦ ﻟﯿﺎ ﺍﻭﺭﺑﺲ ؟ ﺍِﺳﯽ ﻟﯿﮯ ﺑﻌﺾ ﻋﻠﻤﺎﺀﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺍﺧﻼﺹ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﭘﺎﺗﺎ ﺍﺳﮯ ﮐﮩﮧ ﺩﻭ ﮐﮧ ﺧﻮﺍﮦ ﻣﺨﻮﺍﮦ ﺗﮭﮑﺘﺎﺍﻭﺭﭘﺮﯾﺸﺎﻥ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ۔
ﺁﭖ ﻧﮯ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ ﻣﯿﮟ ﺍﺑﻮﮨﺮﯾﺮﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﯽ ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ ﺗﻮ ﺳﻨﯽ ﮨﻮﮔﯽ ﺟﺴﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﺋﯽ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﮨﯿﺒﺖ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﺑﻮﮨﺮﯾﺮﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﭘﺮ ﺗﯿﻦ ﺑﺎﺭﻏﺸﯽ ﻃﺎﺭﯼ ﮨﻮﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ .… ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺟﻦ ﺗﯿﻦ ﺷﺨﺼﻮﮞﮑﺎ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮨﻮﮔﺎ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺷﮩﯿﺪ ﮨﻮﮔﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺟﮩﺎﺩ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﯽ ﮨﻮﮔﯽ ﮐﮧ ﻟﻮﮒ ﺍُﺳﮯ ﺑﮩﺎﺩﺭﺍﻭﺭﺷﮩﯿﺪ ﮐﮩﯿﮟ ،ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻗﺎﺭﯼ ﺍﻭﺭﻋﺎﻟﻢ ﮨﻮﮔﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﭘﮍﮬﺎ ﺍﻭﺭﭘﮍﮬﺎﯾﺎﮨﻮﮔﺎ،ﻋﻠﻢ ﺳﯿﮑﮭﺎ ﺍﻭﺭﺳﮑﮭﺎﯾﺎﮨﻮﮔﺎ ﺗﺎﮐﮧ ﻟﻮﮒ ﺍﺳﮯ ﻗﺎﺭﯼ ﺍﻭﺭﻋﺎﻟﻢ ﮐﮩﯿﮟ۔ﺗﯿﺴﺮﺍ ﺳﺨﺎﻭﺕ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﻮﮔﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﮨﺮ ﺑﮭﻼﺋﯽ ﮐﮯ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﺎ ﻣﺎﻝ ﺧﺮﭺ ﮐﯿﺎﮨﻮﮔﺎﺗﺎﮐﮧ ﺍﺳﮯ ﺳﺨﯽ ﺍﻭﺭﺩﺍﺗﺎ ﮐﮩﺎﺟﺎﺋﮯ .… ﺍﺗﻨﮯ ﺍﮨﻢ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻧﻈﺮﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﯽ ﺍﻭﺭﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﺳﮯ ﺍﻥ ﺗﯿﻨﻮﮞﮑﻮﮔﮭﺴﯿﭧ ﮐﺮ ﺟﮩﻨﻢ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻝ ﺩﯾﺎﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ﮐﺘﻨﮯ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮩﯿﮟ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﻧﯿﺖ ﺧﺎﻟﺺ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻧﻈﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺑﮩﺖ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﺘﻨﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﻋﻈﯿﻢ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﻧﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﮐﮭﻮﭦ ﺁﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻧﻈﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻭﻗﻌﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﺎ ﺍﺧﻼﺹ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺑﺎﺑﺖ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻭﻓﺎﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺳﮑﺎﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﮐﮯ ﺳﻮﮔﮭﺮ ﮐﯽ ﮐﻔﺎﻟﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﺗﻤﯿﻢ ﺍﻟﺪﺍﺭﯼ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺷﺐ ﻣﯿﮟ ﮐﺘﻨﯽ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﮨﯿﮟ ؟ﯾﮧ ﺳﻦ ﮐﺮﺍﻧﮩﯿﮟ ﺳﺨﺖ ﻏﺼﮧ ﺁﯾﺎ،ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮧ : ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ! ﻣﯿﮟ ﺍﮐﯿﻠﮯ ﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺭﮐﻌﺖ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻭﮞﯿﮧ ﻣﯿﺮﮮ ﻟﯿﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﭘﻮﺭﯼ ﺭﺍﺕ ﻧﻤﺎﺯﭘﮍﮬﻮﮞ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﺳﮯ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﮐﺮﻭﮞ “ ۔
ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺤﯿﺮﯾﺰ ﺍﯾﮏ ﺩﮐﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﮐﭙﮍﺍ ﺧﺮﯾﺪﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﻮﮐﺴﯽ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺩﮐﺎﻧﺪﺍﺭ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺗﻌﺎﺭﻑ ﮐﺮﺍﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺤﯿﺮﯾﺰ ﮨﯿﮟ ،ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻗﯿﻤﺖ ﭘﺮ ﺩﯾﻨﺎ،ﯾﮧ ﺳﻦ ﮐﺮ ﺍﺑﻦ ﻣﺤﯿﺮﯾﺰ ﻏﺼﮧ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭﮐﭙﮍﺍ ﭘﮭﯿﻨﮏ ﮐﺮ ﯾﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﺳﮯ ﻧﮑﻞ ﮔﺌﮯ : ” ﮨﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺎﻝ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮞﺎﭘﻨﮯ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ۔ “
ﻋﻼﻣﮧ ﻣﺤﻤﺪﺍﻣﯿﻦ ﺷﻨﻘﯿﻄﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺑﺎﺑﺖ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﻠﻮﻏﺖ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻤﯽ ﻋﺮﺏ ﮐﮯ ﺍﻧﺴﺎﺏ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﻧﻈﻢ ﻟﮑﮭﺎ ﺗﮭﺎ، ﺳﻦ ﺑﻠﻮﻏﺖ ﮐﻮ ﭘﮩﻨﭽﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺩﺍﻧﺴﺘﮧ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﺩﻓﻦ ﮐﺮﺩﯾﺎﺍﻭﺭﺳﺒﺐ ﯾﮧ ﺑﺘﺎﺋﯽ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﻢ ﺳﺒﻖ ﺳﺎﺗﮭﯿﻮﮞ ﭘﺮ ﺗﻔﻮﻕ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﺳﮯ ﻟﮑﮭﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮﺍﺱ ﻋﻤﻞ ﭘﺮﻣﻼﻣﺖ ﮐﯿﺎﺍﻭﺭﮐﮩﺎﮐﮧ ﺗﻤﮩﺎﺭﮮ ﻟﯿﮯ ﻣﻤﮑﻦ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻧﯿﺖ ﺑﺪﻝ ﻟﯿﺘﮯ ﺍﻭﺭﺍﺳﮯ ﺧﺎﻟﺺ ﮐﺮﻟﯿﺘﮯ ۔
ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﺩﻭﺭﯼ ﮐﯿﺴﮯ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ :
ﺍﺏ ﺳﻮﺍﻝ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﻧﺪﺭﺍﺧﻼﺹ ﮐﯿﺴﮯ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﮔﺎ ، ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﺩﻭﺭﯼ ﮐﯿﺴﮯ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ؟ ﺗﻮﺍِ ﺱ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﭼﻨﺪ ﺗﺠﺎﻭﯾﺰ ﭘﯿﺶ ﮐﺮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﮔﺮ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮭﺎ ﺗﻮ ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﺑﭻ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ،ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﻧﺪﺭ ﺍﺧﻼﺹ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ :
(۱ ) ﮨﻢ ﯾﮧ ﺳﻤﺠﮭﯿﮟ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻏﻼﻡ ﮨﯿﮟ،ﺍﻭﺭﺍﯾﮏ ﻏﻼﻡ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﻗﺎ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺎ ﺑﺪﻟﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﺎﮨﺘﺎ ،ﻭﮦ ﺗﻮ ﻏﻼﻡ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﻧﺎﻃﮯ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ۔ﺍُﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﻤﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺮﻧﯽ ﮨﮯ ،ﺍﺱ ﺳﻮﭺ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﻨﺎ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ۔ﭘﮭﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮨﻤﯿﮟ ﺍُﺱ ﮐﮯ ﺑﺪﻟﮯ ﺍﯾﮏ ﮐﺎ ﺩﺱ ﺑﻠﮑﮧ ﺳﺎﺕ ﺳﻮ ﮔﻨﺎ ﺗﮏ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﮯ ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮﻋﻤﻞ ﻣﯿﮟ ﺩﮐﮭﻼﻭﺍ ﺁﮔﯿﺎ،ﺭﯾﺎ ﮐﺎﺭﯼ ﺁﮔﺌﯽ ﺗﻮ ﻭﮦ ﻋﻤﻞ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﭼﮩﺮﮮ ﭘﺮﻣﺎﺭﺩﯾﺎﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ۔
(۲ ) ﮨﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﮐﻮ ﯾﺎﺩﮐﺮﯾﮟ ﮐﮧ ﺍُﺱ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﻧﮧ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﮨﻢ ﻧﯿﮑﯽ ﮐﺎ ﯾﮧ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﺳﮑﺘﮯ ﺗﮭﮯ ؟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﻣﯿﮟ ﺧﺮﭺ ﮐﺮﺳﮑﺘﮯ ﺗﮭﮯ ؟ ﻧﮩﯿﮟ .… ﮔﻮﯾﺎ ﺍُﺱ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺳﮯ ﮨﯽ ﮨﻢ ﻧﯿﮑﯽ ﮐﺎ ﯾﮧ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﻟﮯ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺍُﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﺪﻟﮧ ﮐﯿﺎﻣﻌﻨﯽ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ ۔
(۳ ) ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﺩﻧﯿﻮﯼ ﺍﻭﺭﺍﺧﺮﻭﯼ ﺍﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﻮ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﯾﮟ ۔ﺍﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭼﮭﺎ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﮐﮯ ﺍُﺳﮯ ﭘﮭﯿﻼﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺍُﺱ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﮐﮧ ﺍِﺱ ﺳﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺷﮩﺮﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺍﺳﮯ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﻟﻮﮔﻮﮞﮑﯽ ﻧﮕﺎﮦ ﺳﮯ ﮔﺮﺍﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ،ﮐﺘﻨﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺧﻮﺩﺳﻨﺎﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ ﻓﻼﮞ ﺭﯾﺎﮐﺎﺭ ﮨﮯ ،ﻓﻼﮞ ﺧﺮﭺ ﺗﻮﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﻧﺎﻡ ﻭﻧﻤﻮﺩ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ۔ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭﺁﺧﺮﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺭﯼ ﻣﺤﻨﺖ ﺭﺍﺋﯿﮕﺎﮞ ﺍﻭﺭﺑﯿﮑﺎﺭ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ۔
(۴ ) ﭼﮭﭗ ﮐﺮ ﮐﭽﮫ ﻧﯿﮏ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﯾﮟ ،ﺟﻨﮩﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻧﮧ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﻮﺟﯿﺴﮯ ﺗﻨﮩﺎﺋﯽ ﻣﯿﮟ ﺷﺐ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ،ﺧﻔﯿﮧ ﺻﺪﻗﺎﺕ ﻭﺧﯿﺮﺍﺕ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ۔ ﻭﻏﯿﺮﮦ
ﺩﻋﺎ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﻧﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻮ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﻧﺪﺭﺍﺧﻼﺹ ﭘﯿﺪﺍ ﻓﺮﻣﺎﺩﮮ ۔ﺍﻭﺭﮨﻤﯿﮟ ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﺑﭽﺎﻟﮯ ۔ ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﺑﭽﻨﮯ ﮐﯽ ﺩﻋﺎﺑﮭﯽ ﭘﯿﺎﺭﮮ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﮨﻤﯿﮟ ﺳﮑﮭﺎ ﺩﯼ ﮨﮯ :
ﺍﻟﻠﮭﻢ ﺇﻧﺎ ﻧﻌﻮﺫﺑﮏ ﺃﻥ ﻧﺸﺮﮎ ﺑﮏ ﺷﯿﺌﺎ ﻧﻌﻠﻤﮧ ﻭﻧﺴﺘﻐﻔﺮﮎ ﻟﻤﺎ ﻻ ﻧﻌﻠﻤﮧ
” ﺍﮮ ﺍﻟﻠﮧ ! ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺮﯼ ﭘﻨﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﺁﺗﺎﮨﻮﮞﺎﺱ ﺷﺮﮎ ﺳﮯ ﺟﺴﮯ ﻣﯿﮞﺠﺎﻥ ﺭﮨﺎﮨﻮﮞ،ﺍﻭﺭﻣﻌﺎﻓﯽ ﭼﺎﮨﺘﺎ ﮨﻮﮞﺎﺱ ﺷﺮﮎ ﺳﮯ ﺟﻮ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ۔ “
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﮈﺭ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺑﺴﺎﻧﺎﭼﺎﮨﯿﮯ ،ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺍﺳﻤﺎﺀﻭﺻﻔﺎﺕ ﭘﺮ ﻏﻮﺭﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ،ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﻮ ﺳﻤﺠﮫ ﮐﺮ ﺍُﺱ ﮐﯽ ﺗﻼﻭﺕ ﮐﺮﻧﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ ،ﻧﯿﮏ ﻟﻮﮔﻮﮞﮑﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﻧﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ ،ﻓﮑﺮﺁﺧﺮﺕ ﺍﻭﺭﻣﻮﺕ ﮐﯽ ﯾﺎﺩ ﮐﻮ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺑﺴﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ۔ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﻼﺹ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﮔﺎ ﺍﻭﺭﺭﯾﺎﮐﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﺑﭻ ﺳﮑﯿﮟ ﮔﮯ ۔
ﮨﺮﺗﻌﺮﯾﻒ ﺑﺮﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ :
ﺍﺧﯿﺮﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺍﮨﻢ ﻧﮑﺘﮯ ﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﮐﺮﻧﺎﭼﺎﮨﯿﮟ ﮔﮯ ﻭﮦ ﯾﮧ ﮐﮧ ﮨﺮﺗﻌﺮﯾﻒ ﺑﺮﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ،ﺍﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭼﮭﺎ ﮐﺎﻡ ﮐﯿﺎ ،ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﻭﺭﺍﺧﻼﺹ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ .… ﺟﺴﮯ ﻟﻮﮒ ﺳﺮﺍﮨﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍُﺱ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﺧﯿﺮ ﮐﮯ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ،ﺩﻋﺎ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮﯾﮧ ﺑﺮﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ،ﺑﻠﮑﮧ ﯾﮧ ﺍُﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻧﯿﮏ ﻓﺎﻝ ﮨﮯ ۔ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺫﺭ ؓ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻤﺴﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ : ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ ﺍﭼﮭﺎﺋﯽ ﮐﺎ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ،ﺍِﺱ ﭘﺮ ﻟﻮﮒ ﺍُﺱ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺍِﺱ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﺗﻠﮏ ﻋﺎﺟﻞ ﺑﺸﺮﯼ ﺍﻟﻤﺆﻣﻦ ۔ ” ﻭﮦ ﺗﻮ ﺍﯾﮏ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺩﻧﯿﺎﻣﯿﮟ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﮨﮯ “ ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﭘﺎﮎ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﻧﺪﺭ ﺍﺧﻼﺹ ﭘﯿﺪﺍﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭﮨﻤﯿﮟ ﺭﯾﺎﺀﻭﻧﻤﻮﺩ ﺳﮯ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﮐﮭﮯ
Tuesday, 29 September 2015
ریاکاری
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment