🌺ﺍﯾﮏ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﭼﺎﺭ ﺍﻣﺎﻡ🌺
ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﻋﺎﻃﻒ ﻣﻌﺎﻭﯾﮧ
ﺍﻣﺖ ﻣﺤﻤﺪﯾﮧ ﭘﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﺍ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺍﻓﻀﻞ ﺍﻻﻧﺒﯿﺎﺀ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻻﻧﺒﯿﺎﺀ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ e ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﮨﮯ ﯾﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﺍﯾﺴﺎ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎﮐﮧ ’’ ﯾﮧ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺩﮮ ﮐﺮ ﻣﯿﮞﻨﮯ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ﭘﺮ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﮐﯿﺎﮨﮯ۔ ‘‘
ﺧﻮﺵ ﻗﺴﻤﺖ ﻗﻮﻡ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮐﯽ ﻗﺪﺭ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮐﯽ ﻗﺪﺭ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻣﺰﯾﺪ ﺍﻧﻌﺎﻣﺎﺕ ﺳﮯ ﻧﻮﺍﺯﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﺍﻣﺖ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﺧﻮﺵ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﺮ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﮦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﯼ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﯽ ﮨﮯ۔ ﺁﻗﺎ ﻧﺎﻣﺪﺍﺭ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺁﭖ ﮐﮯ ﮨﺮﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻞ ﮐﻮ ﺍﻣﺖ ﺗﮏ ﭘﮩﻨﭽﺎﯾﺎﮨﮯ۔
ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﮐﮯ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺻﻮﺭﺗﯿﮟ ﮨﯿﮟ :
۱ : ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ۲ : ﻣﻌﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ
ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺩﻭ ﺟﻤﺎﻋﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﭘﯿﺪﺍ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺣﻔﺎﻅ ﻭ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﻮ ﻣﻨﺘﺨﺐ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻏﻮﺭ ﻭﻓﮑﺮ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﺍﺻﻮﻝ ﮐﻮ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﭘﯿﺶ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﻮ ﺣﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﺍﻣﺖ ﭘﺮﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮨﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﮐﺮﻡ e ﻧﮯ ﺧﻮﺵ ﮨﻮﮐﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺍﻭﺭ ﺷﮑﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻌﺎﺫ ﮐﻮ ﯾﻤﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﺗﻮ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻘﺪﻣﮧ ﭘﯿﺶ ﺁﺋﮯ ﮔﺎ ﺗﻮ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﺲ ﻃﺮﺡ ﮐﺮﻭ ﮔﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﺣﻀﻮﺭ e ﻧﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﺍﮔﺮ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺠﮭﮯ ﻧﮧ ﻣﻠﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺣﻀﻮﺭ e ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﺣﻞ ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﮔﺮ ﺳﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺗﺠﮭﮯ ﻧﮧ ﻣﻠﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﺣﻀﻮﺭ ﭘﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺗﺎﮨﯽ ﻧﮧ ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ۔ ﯾﮧ ﺳﻦ ﮐﺮ ﺁﭖ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻌﺎﺫ ﮐﮯ ﺳﯿﻨﮧ ﭘﺮ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﺎﺭﺍ ﺍﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ’’ ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﮧ ﺍﻟﺬﯼ ﻭﻓﻖ ﺭﺳﻮﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﻟﻤﺎ ﯾﺮﺿﯽ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ۔ ‘‘
( ﺳﻨﻦ ﺍﺑﯽ ﺩﺍﺋﻮﺩ ﺝ۲ﺹ۵۰۵ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻘﻀﺎﺀ ﺑﺎﺏ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﻭﺍﻟﺮﺍﯼ ﻓﯽ ﺍﻟﻘﻀﺎﺉ )
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻌﺮﯾﻔﯿﮟ ﺍﺱ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﮯ ﻗﺎﺻﺪ ﮐﻮ ﻭﮦ ﺑﺎﺕ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺩﯼ ﺟﺲ ﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﻮ ﺧﻮﺷﯽ ﮨﻮﺋﯽ۔
ﻓﺎﺋﺪﮦ : ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻋﻼﻣﮧ ﻭﺣﯿﺪ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ( ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪ ) ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻏﯿﺮﻣﻨﺼﻮﺹ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺍﻭﺭ ﻗﯿﺎﺱ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﯾﮩﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﮨﮯ ۔
( ﻣﺘﺮﺟﻢ ﺳﻨﻦ ﺍﺑﻮﺩﺍﺋﻮﺩ ﺝ۳ﺹ۶۴ )
ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﺍﻟﺴﻨﺖ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺖ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺼﻮﺹ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﻭﺭ ﻧﺼﻮﺹ ﻣﺘﻌﺎﺭﻓﮧ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺍﯾﺴﺎ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮﺟﺎﻧﮯ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﺟﺮ ﺿﺮﻭﺭ ﻣﻠﺘﺎﮨﯿﮑﻤﺎﻗﺎﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ e ﺍﺫﺍ ﺣﮑﻢ ﺍﻟﺤﺎﮐﻢ ﻓﺎﺟﺘﮩﺪ ﻓﺎﺻﺎﺏ ﻓﻠﮧ ﺍﺟﺮﺍﻥ ﻭﺍﺫﺍﺣﮑﻢ ﻓﺎﺟﺘﮩﺪ ﺛﻢ ﺍﺧﻄﺄ ﻓﻠﮧ ﺍﺟﺮ۔
( ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺝ۲ﺹ۱۰۹۲ ﺑﺎﺏ ﺍﺟﺮ ﺍﻟﺤﺎﮐﻢ ﺍﺫﺍ ﺟﺘﮩﺪ ﻓﺎﺻﺎﺏ ﺍﻭﺍﺧﻄﺄ )
ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﯿﮧ ﺍﺻﻮﻟﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺮﺗﺎﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﺎﻣﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺼﻮﺹ ﯾﺎﻣﻨﺼﻮﺹ ﻣﺘﻌﺎﺭﺽ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﺎﮨﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺣﻀﻮﺭﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺳﮯ ﭼﻠﯽ ﺁﺭﮨﯽ ﮨﮯ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻭﮐﺎﮌﻭﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ،ﻣﯿﺎﮞ ﻧﺬﯾﺮ ﺣﺴﯿﻦ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺳﮯ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ’’: ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺳﮯ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺗﮏ ﯾﮩﯽ ﭼﺎﻝ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺑﺪﻭﮞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺍﯾﮏ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﮯ ۔ ‘‘
( ﻣﻌﯿﺎﺭ ﺍﻟﺤﻖ ﺹ۵۹ ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺗﺠﻠﯿﺎﺕ ﺻﻔﺪﺭﺝ۵ﺹ۳۷۱ )
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻌﺎﺫ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺳﮯ ﺣﺪﯾﺚ ﮔﺰﺭ ﭼﮑﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﯾﻤﻦ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﻤﻦ ﻭﺍﻟﮯ ﺁﭖ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﺑﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﻓﺘﻮﯼٰ ﮐﻮ ﻣﺎﻧﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﺎﻣﻄﺎﻟﺒﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎ ﻣﻘﺘﺪﯼٰ ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺣﻀﻮﺭﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ y ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺑﺎﻗﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺛﻢ ﺍﻧﮭﻢ ﺗﻔﺮﻗﻮﺍﻓﯽ ﺍﻟﺒﻼﺩ ﻭﺻﺎﺭﮐﻞ ﻭﺍﺣﺪ ﻣﻘﺘﺪﯼ ﻧﺎﺣﯿۃ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﻮﺍﺣﯽ
( ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ ﺹ۲۲ )
ﮐﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﮩﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﭼﻠﮯ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﺮﻋﻼﻗﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﻘﺘﺪﺍ ﺑﻦ ﮔﯿﺎ ﻟﻮﮒ ﺍﻥ ﺻﺤﺎﺑﮧ y ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ ﻣﺎﻧﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻣﮑﮧ ﮐﮯ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ w ،ﻣﺪﯾﻨﮧ ﮐﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﯾﺪ ﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ ،ﮐﻮﻓﮧ ﮐﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ w ،ﯾﻤﻦ ﮐﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻌﺎﺫ ﺍﻭﺭ ﺑﺼﺮﮦ ﮐﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻧﺲ t ﺗﮭﮯ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺼﻮﺹ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺮﺗﮯ ﺑﺎﻗﯽ ﻟﻮﮒ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺻﺤﺎﺑﮧ y ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺁﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮨﺮ ﻋﻼﻗﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﯿﮧ ﮐﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺼﻮﺹ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻟﻤﮑﯽ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻄﺎﺀ ﮨﺸﺎﻡ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﺎﻟﮏ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﮔﺌﮯ ﺗﻮ ﮨﺸﺎﻡ ﻧﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺷﮩﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﻮ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ؟ ﻋﻄﺎﺀ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﮨﺸﺎﻡ ﻧﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﮩﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﯿﺎ ﺗﻮﺣﻀﺮﺕ ﻋﻄﺎﺀ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﻧﺎﻓﻊ ﮨﯿﮟ ،ﻣﮑﮧ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﻋﻄﺎﺀ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺭﺑﺎﺡ ﮨﯿﮟ، ﯾﻤﻦ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﻃﺎﺋﻮﺱ ﺑﻦ ﮐﯿﺴﺎﻥ ﮨﯿﮟ،ﯾﻤﺎﻣﮧ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﯾﺤﯿﯽ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﮐﺜﯿﺮ ﮨﯿﮟ، ﺷﺎﻡ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﻣﮑﺤﻮﻝ ﮨﯿﮟ، ﺟﺰﯾﺮﮦ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﻣﯿﻤﻮﻥ ﺑﻦ ﻣﮭﺮﺍﻥ ﮨﯿﮟ، ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﺿﺤﺎﮎ ﺑﻦ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﮨﯿﮟ، ﺑﺼﺮﮦ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺴﻦ ﺑﺼﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﺳﯿﺮﯾﻦ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﻓﮧ ﮐﮯ ﻓﻘﯿﮧ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻧﺨﻌﯽ ﮨﯿﮟ۔
( ﻣﻨﺎﻗﺐ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﻻﻋﻈﻢ ﺹ ۸،۷ )
ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍﮐﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ y ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺳﮯ ﮨﯽ ﻏﯿﺮﻣﻨﺴﻮﺹ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﺎﻣﻨﮑﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ۔ ﺟﯿﺴﺎﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻻﻥ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻟﻢ ﯾﺰﺍﻟﻮﺍﻋﻦ ﺯﻣﻦ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑۃ ﺍﻟﯽ ﺍﻥ ﻇﮩﺮﺕ ﺍﻟﻤﺬﺍﮨﺐ ﺍﻻﺭﺑﻌۃ ﯾﻘﻠﺪﻭﻥ ﻣﻦ ﺍﺗﻔﻖ ﻣﻦ ﺍﻟﻌﻠﻤﺎﺀ ﻣﻦ ﻏﯿﺮ ﻧﮑﯿﺮ ﻣﻦ ﺍﺣﺪ ﯾﻌﺘﺒﺮ ﺍﻧﮑﺎﺭﮦ ﻭﻟﻮﮐﺎﻥ ﺫﺍﻟﮏ ﺑﺎﻃﻼ ﻻﻧﮑﺮﻭﮦ۔
( ﻋﻘﺪ ﺍﻟﺠﯿﺪ ﺹ۱۶ )
ﮐﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ y ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺳﮯ ﻟﮯ ﮐﺮ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﮯ ﻇﮩﻮﺭ ﺗﮏ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺟﺲ ﭘﺮ ﻟﻮﮒ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﯾﮏ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻨﮑﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﯾﺴﺎ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﻮﺍﻧﮑﺎﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﮨﻮ ﺍﮔﺮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺑﺎﻃﻞ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﻮ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺿﺮﻭﺭ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﺻﺤﺎﺑﮧ y ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺳﮯ ﻟﮯ ﮐﺮ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﻇﮩﻮﺭ ﺗﮏ ’’ ﻟﻢ ﯾﺰﺍﻟﻮﺍ ‘‘ ﮐﮯ ﻟﻔﻆ ﺳﮯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﺗﺴﻠﺴﻞ ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮨﺮ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺟﺘﮩﺎ ﺩﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﻣﺪﻭﻥ ﺍﻭﺭ ﻣﺮﺗﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮧ ﮐﻮ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﺮﺍﯾﺎ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﻤﺎﻟﮏ ﻣﯿﮞﺎﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﺭﺍﺋﺞ ﮨﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﭘﮩﻠﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﺍﺏ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﭼﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺁﮔﺌﯽ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺛﻢ ﺍﻧﺪﺭﺟﺖ ﻣﺬﺍﮬﺐ ﺍﻻﺋﻤۃ ﺍﻟﻤﻌﺘﺒﺮۃ۔
( ﻧﻘﺺ ﺍﻟﻤﻨﻄﻖ ﺹ۱۴۵ ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺍﻟﮑﻼﻡ ﺍﻟﻤﻔﯿﺪ ﺹ۱۱۹ )
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﺋﻤﮧ ﻣﻌﺘﺒﺮﯾﻦ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﺩﺭﺝ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺏ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺼﻮﺹ ﺍﻭﺭ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﺭﺍﺋﺞ ﮨﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﻓﺎﻥ ﮐﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺟﺎﮨﻞ ﻓﯽ ﺑﻼﺩ ﺍﻟﮩﻨﺪ ﺍﻭ ﻓﯽ ﺑﻼﺩ ﻣﺎﻭﺭﺍﺀ ﺍﻟﻨﮩﺮ ﻭﻟﯿﺲ ﮬﻨﺎﮎ ﻋﺎﻟﻢ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻭﻻ ﻣﺎﻟﮑﯽ ﻭﻻ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﻭﻻﮐﺘﺎﺏ ﻣﻦ ﮐﺘﺐ ﮨﺬﮦ ﺍﻟﻤﺬﺍﮨﺐ ﻭﺟﺐ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻥ ﯾﻘﻠﺪ ﺍﻟﻤﺬﺍﮨﺐ ﺍﺑﯽ ﺣﻨﯿﻔۃ ﻭﯾﺤﺮﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻥ ﯾﺨﺮﺝ ﻣﻦ ﻣﺬﮬﺒﮧ۔
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﮔﺮ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﯾﺎﻣﺎﻭﺭﺍﺀ ﺍﻟﻨﮩﺮ ﻣﻦ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺟﺎﮨﻞ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺷﮩﺮ ﻣﯿﮟ ﻧﮧ ﺗﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺎﻓﻌﯽ، ﻣﺎﻟﮑﯽ، ﺣﻨﺒﻠﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﺎ ﻋﺎﻟﻢ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ ﺍﻥ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﮨﻮ ﺗﻮﺟﺎﮨﻞ ﭘﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻧﮑﻠﻨﺎ ﺣﺮﺍﻡ ﮨﮯ۔
( ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ ﺹ۶۹ )
ﺍﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﻣﻄﻠﻖ ﺗﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﺋﮯ ﮔﺎ ﺑﺎﻗﯽ ﭘﯿﺶ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻧﺌﮯ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺼﻮﺹ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﻣﺴﻠﮏ ﮐﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺻﻮﻟﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﻮﺣﻞ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ﺍﺏ ﺍﻥ ﭼﺎﺭ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﯽ ﻣﺪﻭﻥ ﮐﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﻓﻘﮧ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﻧﺠﺎﺕ ﮐﺎ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﺟﺲ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﺭﺍﺋﺞ ﮨﻮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻓﻘﮧ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌﻧﺎ ﮔﻤﺮﺍﮨﯽ ﮨﮯ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﺻﺎﺣﺐ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﻟﻤﺎ ﺍﻧﺪﺭﺳﺖ ﺍﻟﻤﺬﺍﮨﺐ ﺍﻟﺤﻘۃ ﺍﻻﮬﺬﮦ ﺍﻻﺭﺑﻌۃ ﮐﺎﻥ ﺍﺗﺒﺎﻋﮭﺎ ﺍﺗﺒﺎﻋﺎ ﻟﻠﺴﻮﺍﺩﺍﻻﻋﻈﻢ ﻭﺍﻟﺨﺮﻭﺝ ﻋﻨﮭﺎ ﺧﺮﻭﺟﺎﻋﻦ ﺍﻟﺴﻮﺍﺩ ﺍﻻﻋﻈﻢ۔
( ﻋﻘﺪ ﺍﻟﺠﯿﺪ ﺹ۱۹ )
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺟﺐ ﺍﻥ ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺣﻘﮧ ﻣﭧ ﮔﺌﮯ ﺧﺘﻢ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﺗﻮ ﺍﺏ ﺍﻥ ﭼﺎﺭ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺳﻮﺍﺩ ﺍﻋﻈﻢ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮨﻮﮔﯽ ﺍﻭ ﺭﺍﻥ ﺳﮯ ﺧﺮﻭﺝ ﺳﻮﺍﺩ ﺍﻋﻈﻢ ﺳﮯ ﺧﺮﻭﺝ ﮨﻮﮔﺎ ﺗﻮﺟﺐ ﺑﺎﻗﯽ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﭧ ﮔﺌﮯ ﺻﺮﻑ ﭼﺎﺭ ﺑﺎﻗﯽ ﺭﮦ ﮔﺌﮯ ﺗﻮ ﺍﺏ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﺎﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﺻﺎﺣﺐ ﺻﺎﺣﺐ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮨﯿﮟ :
ﺍﻋﻠﻢ ﺍﻥ ﻓﯽ ﺍﻻﺧﺬ ﺑﮩﺬﮦ ﺍﻟﻤﺬﺍﮨﺐ ﺍﻻﺭﺑﻌۃ ﻣﺼﻠﺤۃ ﻋﻈﯿﻤۃ ﻭﻓﯽ ﺍﻻﻋﺮﺍﺽ ﻋﻨﮩﺎ ﮐﻠﮭﺎ ﻣﻔﺴﺪۃ ﮐﺒﯿﺮۃ۔
( ﻋﻘﺪ ﺍﻟﺠﯿﺪ ﺹ۱۸ )
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺟﺎﻥ ﻟﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﮯ ﻟﯿﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﯼ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺍﻋﺮﺍﺽ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﻭﺭ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﮨﮯ ۔ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﺻﺎﺣﺐ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﺍﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﻓﻘﮧ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺍﻥ ﮨﺬﮦ ﺍﻟﻤﺬﺍﮨﺐ ﺍﻻﺭﺑﻌۃ ﺍﻟﻤﺪﻭﻧۃ ﻗﺪﺍﺟﺘﻤﻌﺖ ﺍﻻﻣۃ ﺍﻭﻣﻦ ﯾﻌﺘﺪ ﺑﮧ ﻣﻨﮭﺎ ﻋﻠﯽ ﺟﻮﺍﺯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺍﻟﯽ ﯾﻮﻣﻨﺎ ﮨﺬﺍ ﻭﻓﯽ ﺫﺍﻟﮏ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺼﺎﻟﺢ ﻣﺎ ﻻﯾﺨﻔﯽ ﻻﺳﯿﻤﺎ ﻓﯽ ﮨﺬﮦ ﺍﻻﯾﺎﻡ ﺍﻟﺘﯽ ﻗﺼﺮﺕ ﻓﯿﮭﺎ ﺍﻟﮭﻤﻢ ﻭﺍﺷﺮﺑﺖ ﺍﻟﻨﻔﻮﺱ ﺍﻟﮭﻮﯼ ﻭﺍﻋﺠﺐ ﮐﻞ ﺫﯼ ﺭﺍﯼ ﺑﺮﺍﯾﮧ
( ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ ﺹ۹۷ )
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﯾﮧ ﺟﻮ ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﺪﻭﻥ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﻮﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﻌﺘﺪﺑﮧ ﺣﺼﮧ ﮐﺎ ﺁﺝ ﺗﮏ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﭼﻼ ﺁ ﺭﮨﺎﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺧﺼﻮﺻﺎ ًﺁﺝ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﺐ ﮨﻤﺘﯿﮟ ﮐﻢ ﮨﻮﮔﺌﯿﮟ ﻧﻔﻮﺱ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺍﮨﺸﺎﺕ ﺭﭺ ﺑﺲ ﮔﺌﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺫﯼ ﺭﺍﺋﮯ ﺷﺨﺺ ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﭘﺮ ﻓﺨﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﻟﮕﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺩﻭﺭﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﭼﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮍﯼ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﮨﮯ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺳﮯ ﺩﻋﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮨﻤﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﻧﻌﺎﻣﺎﺕ ﮐﯽ ﻗﺪﺭ ﮐﺮﻧﮯ، ﺍﻥ ﭘﺮ ﺷﮑﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﻋﻄﺎﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﻓﻘﮩﺎﺀ s ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﻮ ﺟﺰﺍﺋﮯ ﺧﯿﺮ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﺟﻨﮩﻮﮞﻨﮯ ﻣﺤﻨﺖ ﮐﺮﮐﮯ ﺩﯾﻦ ﮐﻮ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﮐﺮﮐﮯ ﮨﻢ ﺗﮏ ﭘﮩﻨﭽﺎﯾﺎﮨﮯ۔
ﺁﻣﯿﻦ ﺑﺠﺎﮦ ﺍﻟﻨﺒﯽ ﺍﻟﮑﺮﯾﻢ
No comments:
Post a Comment