12TH, SHABAN UL MUAZZAM, 1437 A.H
SRINAGAR FRIDAY, MAY 20, 2016
ﺟﻤﮧ ﺍﯾﮉﯾﺸﻦ
ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﺎ ﺣﻞ
ﻣﻔﺘﯽ ﻧﺬﯾﺮﺍﺣﻤﺪ ﻗﺎﺳﻤﯽ
ﺳﻮﺍﻝ -: ﺁﺝ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﮐﺎ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﭼﻞ ﺭﮨﺎﮨﮯ۔ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺷﺐ ﺑﺮﺍﺕ ﺍﯾﮏ ﺍﮨﻢ
ﺩﻥ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﺷﺐ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ
ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﺲ ﺩﺭﺟﮧ ﮐﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﺷﺐ
ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﮐﯿﺎ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ ؟
ﺍﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﺎﻃﺮﯾﻘﮧ ﻋﻤﻞ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ؟
ﻣﺎﺳﭩﺮ ﻣﺤﻤﺪﯾﻌﻘﻮﺏ ﻣﯿﺮ … ﺳﺮﯾﻨﮕﺮ
ﺷﺐ ﺑﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻤﯿﺖ
ﺟﻮﺍﺏ -:ﺷﺐ ﺑﺮﺍﺕ ﮐﻮ ﺍﺣﺎﺩﺙ ﻣﯿﮟ ﻟﯿﻞ ﻣﻦ ﻧﺼﻒ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺎﮦِ ﺷﻌﺒﺎﻥ
ﮐﯽ ﺩﺭﻣﯿﺎﻧﯽ ﺷﺐ ﮐﮩﺎﺟﺎﺗﺎﮨﮯ۔ﺍﺱ ﮐﯽ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﮩﺖ ﺳﺎﺭﯼ
ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮨﯿﮟ۔ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﭼﻨﺪ ﯾﮧ ﮨﯿﮟ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻌﺎﺫ ﺑﻦ ﺟﺒﻞ ؓﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ
ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﺟﻞ ﺷﺎﻧﮧ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﮐﯽ ﭘﻨﺪﺭﮬﻮﯾﮟ ﺭﺍﺕ ﻣﯿﮟ
ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺗﻮﺟﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﭘﮭﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻤﺎﻡ
ﻣﺨﻠﻮﻕ ( ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ )ﮐﯽ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺳﻮﺍﺋﮯ ﻣﺸﺮﮎ ﺍﻭﺭ ﮐﯿﻨﮧ
ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ۔ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺴﻦ ،
ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺑﻦ ﺣﯿﺎﻥ ، ﻣﻮﺍﺭﺩﺍﻟﻈﻤٰﺎﻥ، ﺷﻌﺐ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ﺍﻟﺒﯿﮩﻘﯽ، ﻣﻌﺠﻢ ﺍﻟﮑﺒﯿﺮ
( ﻃﺒﺮﺍﻧﯽ ) ‘ ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺰﻭﺍﺋﺪ ،ﺍﻟﺘﺮﻏﯿﺐ ﺍﻟﻤﻨﺬﺭﯼ، ﺩﺭﻣﻨﺸﻮﺭ ﺍﻟﺴﯿﻮﻃﯽ ﻭﻏﯿﺮﮦ
ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺳﻨﺪ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻋﻼﻣﮧ ﻧﺎﺻﺮ ﺍﻟﺪﯾﻦ
ﺍﻟﺒﺎﻧﯽؒ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎﮨﮯ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺛﻌﻠﺒﮧ ﻧﻘﻞ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ
ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺷﺎﻧﮧ ﭘﻨﺪﺭﮬﻮﯾﮟ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﮐﯽ
ﺭﺍﺕ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﺘﻮﺟﮧ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﭘﮭﺮﺗﻤﺎﻡ ﺍﮨﻞ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﯽ
ﻣﻐﻔﺮﺕ ﻓﺮﻣﺎﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﻣﮕﺮ ﮐﯿﻨﮧ ﭘﺮﻭﺭ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺴﻦ ( ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﻋﺎﺻﻢ ) ﺷﻌﺐ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ( ﺑﯿﮩﻘﯽ ) ﺩﺭﻣﻨﺸﻮﺭ
(ﺳﯿﻮﻃﯽ ) ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﮭﯽ ﻋﻼﻣﮧ ﻧﺎﺻﺮ ﺍﻟﺪﯾﻦ
ﺍﻟﺒﺎﻧﯽ ؒ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ۔ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﮨﻮ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺍﻻﺣﺎﺩﯾﺚ ﺍﻟﺼﺤﯿﺢ۔۳ …۱۳۶
ﺣﺪﯾﺚ ۱۱۴۴۔
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺎﺋﺸﮧ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺭﺍﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ
ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﺎﺱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﮧ ﭘﺎﯾﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﺗﻼﺵ ﻣﯿﮟ ﻧﮑﻠﯽ۔ﻣﯿﮟ
ﻧﮯ ﺍ± ﻥ ﮐﻮ ﺟﻨﺖ ﺍﻟﺒﻘﯿﻊ ( ﻣﺪﯾﻨﮧ ﻣﻨﻮﺭﮦ ﮐﺎ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ) ﻣﯿﮟ ﭘﺎﯾﺎ۔ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ
ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻋﺎﺋﺸﮧ ﮐﯿﺎ ﺗﻢ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺳﻮﭼﺎ
ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺗﻢ ﭘﺮ ﺣﻖ ﺗﻠﻔﯽ
ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ؟ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺎﺋﺸﮧؓﻓﺮﻣﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﻋﺮﺽ
ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﯿﺮﮮ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺧﯿﺎﻝ ﺁﯾﺎ ﮐﮧ ﺷﺎﯾﺪ ﺁﻧﺠﻨﺎﺏ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ
ﺯﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻟﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ
ﻧﺒﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼﻠﻮٰﺓ ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ ﻧﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺁﺝ ﭘﻨﺪﺭﮬﻮﯾﮟ ﺷﺐ ِ
ﺷﻌﺒﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺁﺳﻤﺎﻥِ ﺩﻧﯿﺎ ﭘﺮ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭ ﺭﻗﺒﯿﻠﮧ ﺑﻨﻮ
ﮐﻠﺐ ﮐﯽ ﺑﮑﺮﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﻟﻮﮞ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﻣﻐﻔﺮﺕ
ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺣﺴﻦ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺗﺮﻣﺬﯼ ، ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟﮧ ،
ﻣﺼﻨﻒ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒﮧ ، ﻣﺴﻨﺪ ﺍﺣﻤﺪ ، ﺷﻌﺐ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ، ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻻﺻﻮﻝ ﻣﯿﮟ
ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ۔ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺍﻻﺣﺎﺩﯾﺚ ﺍﻟﺼﺤﯿﺤﮧ ﺍﺯ ﻋﻼﻣﮧ
ﺍﻟﺒﺎﻧﯽؒ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ
ﺷﻌﺒﺎﻥ ﮐﯽ ﭘﻨﺪﺭﮬﻮﯾﮟ ﺷﺐ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺭﺍﺕ ﮐﻮﻋﺒﺎﺩﺕ ﻣﯿﮟ ﮐﮭﮍﮮ ﺭﮨﻮ ﺍﻭﺭ
ﺍﮔﻠﮯ ﺩﻥ ﺭﻭﺯﮦ ﺭﮐﮭﻮ۔ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺱ ﺷﺐ ﻣﯿﮟ ﻏﺮﻭﺏِ ﺁﻓﺘﺎﺏ
ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺩﻧﯿﺎ ﭘﺮ ﻧﺰﻭﻝ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻋﻼﻥ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ
ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻌﺎﻓﯽ ﻣﺎﻧﮕﻨﮯ ﻭﺍﻻ ؟ﺟﺲ ﮐﻮ ﻣﯿﮟ ﻣﻌﺎﻑ ﮐﺮﻭﮞ۔ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ
ﺭﺯﻕ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ؟ﺟﺲ ﮐﻮ ﻣﯿﮟ ﻋﺎﻓﯿﺖ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﻭﮞ۔ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ
ﮐﺴﯽ ﭼﯿﺰ ﮐﻮ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ؟ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﺮﺍﺩ ﭘﻮﺭﯼ ﮐﺮﻭﮞ۔
ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟﮧ ،ﺷﻌﺐ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ، ﮐﻨﺰﺍﻟﻌﻤﺎﻝ ، ﻣﺸﮑﻮٰﺓ ﺍﻟﺘﺮﻏﯿﺐ
ﻭﺍﻟﺘﺮﮬﯿﺐ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ۔ ﺑﻌﺾ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﺿﻌﯿﻒ ﻗﺮﺍﺭ
ﺩﯾﺎﮨﮯ۔
ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯽ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺛﺎﺑﺖ
ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﺮﻧﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﺎﻋﺚ
ﺍﺟﺮﻭﺛﻮﺍﺏ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺗﺮﻣﺬﯼ ﮐﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﺷﺮﺡ ﺗﺤﻔﺖ ﺍﻻﺣﻮﺫﯼ
ﻣﯿﮟ ﺷﯿﺦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﭘﻮﺭﯼ ﻧﮯ ﻟﮑﮭﺎﮐﮧ ﯾﮧ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ
ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﻭﺭ ﺍ± ﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺍﯾﮏ ﺣﺠﺖ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﺎ ﮔﻤﺎﻥ ﯾﮧ
ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﮨﻮ ﺗﺤﻒ
¿ ﺍﻻﺣﻮﺫﯼ۔ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﻥ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﯽ ﺑﻨﺎﺀﭘﺮﺗﻤﺎﻡ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﻣﺤﺪﯾﺜﯿﻦ ﺍﻭﺭ
ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮨﺮ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﮐﺎ
ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﺮﺗﮯ ﺍ?ﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻣﺴﺎﻟﮏ ﮐﮯ ﻓﻘﮩﺎﺉ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ
ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﻮ ﻣﺴﻨﻮﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎﮨﮯ۔
ﻓﻘﮧ ﺣﻨﻔﯽ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺠﺮﺍﻟﺮﺍﺋﻖ ، ﺩﺭﻣﺨﺘﺎﺭ ، ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﻌﯿﻦ ، ﺩﺍﺭﺍﻟﺤﮑﺎﻡ ،
ﻣﺮﺍﻓﯽ ﺍﻟﻔﻼﺡ ، ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﻋﺎﻟﻤﮕﯿﺮ ﮨﯿﮟ۔
ﻓﻘﮧ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﯽ ﻟﮑﮭﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺷﮩﺮﮦ
¿ ﺁﻓﺎﻕ ﮐﺘﺎﺏ ” ﺍﻻﻡ “ ﻣﯿﮟ، ﻓﻘﮧ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺸﻒ ﺍﻟﻘﻨﺎﻉ ﻭﻏﯿﺮﮦ
ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﮐﮧ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﮐﺎ
ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻓﻘﮩﺎﺀﮐﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﻨﺪﺭﮬﻮﯾﮟ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﻮ
ﺭﻭﺯﮦ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﮐﮯ ﻣﺴﻨﻮﻥ ﯾﺎ ﻣﺴﺘﺤﺐ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﯾﮧ
ﺟﺎﻧﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺟﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﯽ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ
ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ﻭﮦ ﯾﮧ ﮨﯿﮟ ﺷﺮﮎ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ،ﻣﺎﮞ ﺑﺎﭖ ﮐﯽ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﯽ ﮐﺮﻧﮯ
ﻭﺍﻻ ،ﺭﺷﺘﮧ ﺩﺍﺭﻭﮞ ﺳﮯ ﻗﻄﻊ ﺗﻌﻠﻖ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ،ﮐﯿﻨﮧ ﻭﺣﺴﺪ ﺭﮐﮭﻨﮯ
ﻭﺍﻻ،ﺷﺮﺍﺏ ﭘﯿﻨﮯ ﻭﺍﻻ ،ﻧﺎﺣﻖ ﻗﺘﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ، ﺗﮑﺒﺮ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ
ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﮐﭙﮍﺍ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ۔ﺩﺭﺍﺻﻞ ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﻔﺮﺍﺩﯼ ﻋﺒﺎﺩﺕ
ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺟﺸﻦ ﻣﻨﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﻧﮩﯿﮟ۔ﻏﯿﺮ ﺷﺮﻋﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﯿﮟ
ﻣﺒﺘﻼﮨﻮﮐﺮﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺭﺣﻤﺖ ﮐﮯ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺍ±ﺱ ﮐﮯ ﻏﻀﺐ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﻮﻧﺎ
ﮐﻮﺋﯽ ﺍﯾﻤﺎﻧﯽ ﺣﺲ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﺎ ﮐﺎﻡ ﮨﺮﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﭼﺮﺍﻏﺎﮞ
ﮐﺮﻧﺎ،ﭘﭩﺎﺧﮯ ﺳﺮ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺟﯿﺴﯽ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺍﯾﺬﺍﺋﮯ ﻣﺴﻠﻢ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ
ﺣﺮﺍﻡ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﯾﮧ ﻃﮯ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﻡ ﺷﺮﻋﺎً ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔
ﻧﻮﺍﻓﻞ ،ﺗﻼﻭﺕ ، ﺗﺴﺒﯿﺤﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺩﻋﺎﺅﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮨﻮﻧﺎ ﮨﯽ ﺍﺱ ﺷﺐ ﮐﯽ
ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﻋﺬﺭ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﮞ ﻭﮦ ﺗﺎﺯﮦ ﻭﺿﻮ ﯾﺎ ﻏﺴﻞ ﮐﺮﮐﮯ ﺟﺎﺋﮯ
ﻧﻤﺎﺯ ﭘﺮ ﺗﺴﺒﯿﺢ ، ﺗﮩﻠﯿﻞ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻠﻤﮧ ﻃﯿﺒﮧ ،ﮐﻠﻤﮧ ﺷﮩﺎﺩﺕ ، ﮐﻠﻤﮧ ﺗﻤﺠﯿﺪ ،
ﮐﻠﻤﮧ ﺗﻮﺣﯿﺪ ، ﮐﻠﻤﮧ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﻭﺩ ﺷﺮﯾﻒ ﮐﺎ ﺧﻮﺏ ﻭﺭﺩ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ
ﺩﻋﺎﺅﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻓﯽ ﻭﻗﺖ ﺗﮏ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺭﮨﯿﮟ۔ ﻧﻤﺎﺯ ﻭﺗﻼﻭﺕ ﺍ±ﻥ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ
ﻣﻨﻊ ﮨﮯ۔ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﮯ ﻣﻨﺘﻈﻤﯿﻦ ﻣﻐﺮﺏ ﺳﮯ ﻋﺸﺎﺉ ﺗﮏ ﻣﺴﺠﺪﻭﮞ ﻣﯿﮟ
ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺍﻭﺭ ﺟﺎﻣﻊ ﺍﺛﺮ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﻓﺮﻭﺯ ﻋﻤﻞ ﭘﺮ ﮐﮭﮍﺍ ﮐﺮﺍﻧﮯ ﮐﺎ ﻭﻋﻆ
ﮐﺮﺍﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﻋﺸﺎﺉ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﻟﻮﮒ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺫﻭﻕ ، ﺟﺬﺑﮧ
ﺍﻭﺭ ﺷﻮﻕ ﻋﻤﻞ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺭﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﻠﮯ
ﺩﻥ ﺭﻭﺯﮦ ﺭﮐﮭﯿﮟ۔ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﻣﺎﺋﮏ ﺻﺮﻑ ﺍﺫﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ
ﮐﺮﻧﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﮯ۔ ﻭﻋﻆ، ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺻﺮﻑ ﺍﻧﺪﺭ ﮐﺎ ﻣﺎﺋﮏ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ
ﮐﺮﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺳﻮﺍﻝ :۱ - ﺍﮔﺮﮐﺴﯽ ﻣﺎﮞ ﺑﺎﭖ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ،ﺧﺎﺹ ﮐﺮ ﺑﺎﻟﻎ ﺑﯿﭩﺎ ﯾﺎ ﺑﯿﭩﯽ ،
ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺳﺒﺐ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺑﺪﻧﺎﻣﯽ ﮐﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻦ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﮐﻮ
ﮐﯿﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ؟
ﺳﻮﺍﻝ :۲ -ﻧﻤﺎﺯ ﻇﮩﺮ ﮐﯽ ﭼﺎﺭ ﺭﮐﻌﺖ، ﺟﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﭘﮍﮬﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ، ﻣﯿﮟ
ﻣﻘﺘﺪﯼ ﮐﻮ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ۔
ﻋﻤﺮﻣﺨﺘﺎﺭ …
ﺳﺮﯾﻨﮕﺮ
ﺍﻭﻻﺩ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻥ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﯾﮟ
ﺟﻮﺍﺏ : ۱- ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺑﺪﻧﺎﻣﯽ ﮐﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻨﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﮐﯽ ﺍﺻﻼﺡ ﮐﯽ
ﮨﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﺍ±ﻥ ﮐﻮ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭﺻﺎﻟﺢ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺍﺧﻼﻕ ﺑﻨﺎﻧﮯ
ﮐﯽ ﺳﻌﯽ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺏ ±ﺭﯼ ﺻﺤﺒﺖ ﺳﮯ ﺩﻭﺭ ﺭﮐﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﯾﮧ
ﻟﮍﮐﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﮯ ﮐﺎﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺟﻮﮌ ﺍ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺍ±ﺱ ﻣﯿﮟ
ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﮐﺎ ﻣﺰﺍﺝ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮ۔ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﻧﺘﻘﺎﻣﯽ
ﮐﺎﺭﺭﻭﺍﺋﯽ ﺍ±ﺱ ﮐﯽ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﮐﯽ ﺍﺻﻼﺡ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍ ±ﺱ ﮐﮯ ﻣﺰﯾﺪ
ﺧﺮﺍﺏ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﺑﻦ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ۔
ﺍﺻﻼﺣﯽ ﮐﺘﺎﺑﯿﮟ ﭘﮍﮬﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﺑﮭﯽ ﻣﻔﯿﺪ ﮨﮯ۔ﻣﺜﻼً ” ﻣﺜﺎﻟﯽ
ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ “ ، ”ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﮐﮯ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﭘﺮ “ ، ” ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻨﺘﯽ
ﮨﮯ “ ﺍﻭﺭ ” ﺣﯿﺎ ﻭﭘﺎﮐﺪﺍﻣﻨﯽ “ ﺍﯾﺴﮯ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻣﻔﯿﺪ ﮨﯿﮟ۔
ﻧﻤﺎﺯِ ﻇﮩﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻗﺘﺪﺍﺉ
ﺟﻮﺍﺏ : ۲- ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﺍﻗﺘﺪﺍﺉ ﻣﯿﮟ ﻣﻘﺘﺪﯼ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ( ﺳﺒﺤﺎﻧﮏ ) ﭘﮍﮬﮯ۔
ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﻣﻘﺘﺪﯼ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮﺗﺤﺮﯾﻤﮧ
ﭘﮍﮬﯽ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﻭ ﻣﻘﺘﺪ ﯼ ﮐﺎﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﭘﮍﮬﺎﻧﺎ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﻭﻗﺖ ﭘﺮ ﮨﻮﮔﺎ۔ ﺍﮔﺮ
ﻣﻘﺘﺪﯼ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺳﮯ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻮﺍ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﺭﮐﻮﻉ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ
ﺗﮏ ﯾﮧ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﭘﮍﮪ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺣﮑﻢ ﻇﮩﺮ ﻭﻋﺼﺮ ﮐﯽ ﭘﮩﻠﯽ
ﺭﮐﻌﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﺟﻦ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺟﮩﺮﯼ
ﻗﺮﺍ ¿ ﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍ± ﻥ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﻗﺮﺍ ¿ ﺕ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﻧﮯ
ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ( ﮐﻨﺠﯽ ) ﭘﮍﮬﯿﮟ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﻗﺮﺍ ? ﺕ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﻧﮯ
ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻧﮩﯿﮟ۔
ﺳﻮﺍﻝ :۱ - ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺮﻍ ﻓﺮﻭﺵ ، ﻣﺮﻍ ﺫﺑﺢ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺳﮯ ﺻﻔﺎﺋﯽ ﮐﺮﻧﮯ
ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮨﯽ ﺍ± ﺳﮯ ﮔﺮﻡ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻝ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺮﻍ
ﮐﯽ ﺑﺎﮨﺮ ﺳﮯ ﺻﻔﺎﺋﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ، ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﻨﮑﮫ
ﻭﻏﯿﺮﮦ ﻧﮑﺎﻟﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﮨﻮﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻧﺪﺭ ﺳﮯ ﺻﻔﺎﺋﯽ
ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﮐﯿﺎ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﺣﺮﺍﻡ ﻧﮩﯿﮟ ؟
ﻓﺘﺨﺎﺭ ﺣﺴﯿﻦ ﺷﺎﮦ …ﮐﺸﺘﻮﺍﮌ
ﺫﺑﺢِ ﻣﺮﻍ … ﺍﯾﮏ ﺍﮨﻢ ﻣﺴﺌﻠﮧ
ﺟﻮﺍﺏ -: ﻣﺮﻍ ﮐﻮ ﺫﺑﺢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻧﺪﺭ ﮐﯽ ﺁﻻﺋﺶ ،ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻧﺘﮍﯾﺎﮞ ﺍﻭﺭ
ﺑﯿﭧ ﮐﯽ ﺗﮭﯿﻠﯽ ﻭﻏﯿﺮﮦ ،ﻧﮑﺎﻟﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﮔﺮﻡ ﭘﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻟﻨﺎ ﮨﺮﮔﺰ ﺩ± ﺭﺳﺖ
ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﻣﺮﻍ ﮐﺎ ﮔﻮﺷﺖ ﻧﺎﭘﺎﮎ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎﮨﮯ۔ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺪﺭ
ﮐﯽ ﺳﺎﺭﯼ ﺍﻻﺋﺶ ﻧﮑﺎﻝ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺮﻍ ﮐﻮ ﮔﺮﻡ ﭘﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻻ
ﺟﺎﺋﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺍ±ﺱ ﮐﮯ ﭘَﺮ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﺍﻟﮓ ﮨﻮﺟﺎﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ
ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺮﺝ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔
ﺟﺐ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎ ﻥ ﻧﮯ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﯽ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺻﺮﻑ ﺷﮏ ﮐﯽ ﺑﻨﺎﺀ ﭘﺮ ﯾﮧ
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺮﻧﺎ ﻻﺯﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﯾﮧ
ﺑﺪﮔﻤﺎﻧﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺘﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺣﺮﺍﻡ ﯾﺎ ﻧﺎﭘﺎﮎ ﭼﯿﺰ ﮐﮭﻼﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﻟﯿﮑﻦ
ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﯾﻘﯿﻦ ﮨﻮﮐﮧ ﮐﮭﺎﻧﮯ ﻣﯿﮞﺤﺮﺍﻡ ﯾﺎ ﻧﺎﭘﺎﮎ ﺍﺟﺰﺍﺉ ﮐﯽ ﻣﻼﻭﭦ ﮨﮯ
ﺗﻮ ﺍ±ﺱ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮﻧﺎ ﮨﯽ ﺩ± ﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺍﺑﺖ
ﺩﺍﺭﯼ ﯾﺎ ﺣﻖ ﮨﻤﺴﺎﺋﯿﮕﯽ ﮐﯽ ﺑﻨﺎﺀﭘﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺮﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﻮﺗﻮ ﺍ±ﺱ
ﮐﮭﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﺮﮨﯿﺰ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺣﺮﺍﻡ ﯾﺎ ﻧﺠﺲ ﮐﯽ ﺁﻣﯿﺰﺵ ﮨﻮ۔
ﺻﺪﺭﻣﻔﺘﯽ ﺩﺍﺭﺍﻻﻓﺘﺎﺉ
ﺩﺍﺭﺍﻟﻌﻠﻮﻡ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ ﺑﺎﻧﮉﯼ ﭘﻮﺭﮦ
ﯾﮧ ﺻﻔﺤﮧ ﺍﯼ ﻣﯿﻞ ﮐﯿﺠﺌﮯ
Friday, 20 May 2016
سوال و جواب شب برات اور متفرقات
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment